A későn érkező kerékpárja - BalázsÚr 2013-as Scott Scale 900 SL modellje
Hujj, de betyár rég nem volt technikai rovat! De most! Felsőbb utasításra megtöröm a csendet... Lássuk mi került elő a bozótosból!
Kezdem azzal, hogy aki későn érkezik, az ne legyen feltűnősködjön, válassza inkább a rejtőzködést!
Balázs Úr amúgy sem egy magamutogatós fajta, így ilyen szerényen (és megfontoltan - természetesen) tette meg - már már utolsó utáni belépőként - az első métereit a nagyobb kerekek világában.
A bringáját alig tudtam láthatóvá tenni a fotókon. Ha valaki mégis meglelné Őt a képen, az már aztán igazán csak a véletlen műve lehet.
Pedig ez egy igen-igen jó kerékpár.
A nagy matt feketeség, ami a kerekeket és a teleszkópot összekapcsolja, egy 2013-as Scott Scale 900 SL váz. Anyaga természetesen karbon, tömege papíron 949, a valóságban 980 gramm. Benne foglaltatik minden földi és azon túli jó, amit a cég mérnökei összegondolkodtak a sikeres működés érdekében.
Azt mondja, hogy: IMP Carbon Mainframe, SDS Shock Damping System, HMX NET Carbon Fiber, Tubular Structure, SCDS Scott Carbon Dropout System, 29" Wheels, azaz a legújabb technológia felhasználásával, vibrációelnyelő kialakítással, a legjobb alapanyagokból, egy darabból készített, egyedi hátsó papucsokkal, cserélhető váltófüllel és természetesen 29"-es kerekekhez igazított vázzal állunk szemben.
No, én ezt el is hiszem, mert már a második szezont hajtom egy hasonló vázra (igaz az csak HMF NET... vagy 100 grammal nehezebb) épített készülékkel, és elég meggyőzött vagyok a használhatóságáról. A fenti képen (ugyan nem) látható, de próbálkoztak (én is... lefotózni) az összes logó és paraméter feltüntetésével az alsócsövön is. Tudjuk, az jó, ha az ember képben van, hogy min lovagol...
Aztán hol is kezdjem... vagy folytassam... Maradok az alsócső aljánál, a középcsapágy és házikója környékén:
Jó buci, benne a PressFit 92 szabvány (ez éppen a 41mm-es átmérőjű) és a középrész.
De hopp! Micsoda hajtókar bújik meg ottan?
Aki látja és felismeri, az örül, mert egy ezeréves 960-as XTR hajtókarral találkozik. A kéttányérosítás elméleti és gyakorlati munkáját Baros Bálint tagtársunk valósította meg, megtoldva egy kis porlakkal. Balázs Úr természetesen (nem is olyan sok) idővel tesz majd rá még pár réteget (Mármint port. Lakkot már nem.)
Itt van közelebbről:
A lánckerék páros erősen erőnlétfüggő. Jelenleg 24:36...
Hogy precízen működjön (a régi-eltolt, majdnem beszerezhetetlen lánckerekek hiánya miatt), szükségeltetett még egy sor különböző vastagságú alátét is a kistányér rögzítésénél, de a probléma megoldódott, a váltás tökéletes, a Főnök pedig örül!
Balázs Úr jó gazda, s természetesen igyekszik a saját termelői házatájáról építkezni. Becsületes dolog, hogy a 295gramm/pár tömegű Spyral Speed SPD pedállal gyürkőzik (amivel én is, eddig panaszmentesen):
A váltás XX:
A fék meg egy régi Avid Juicy Ultimate szett:
Hát igen, Ő még megbecsüli és a végletekig használja a bevált alkatrészeit!
Ilyen a - kicsit hosszúnak tűnő, 110mm-es - Ritchey stucni is. És... a 256 éves Cateye Altimeter vezetékes, magasságmérős fedélzeti műszeregység. Hogy honnan tud minden bringájára elővarázsolni egyet...?!
Ami újdonság, az az Easton EC70-es kormány - de ezt meg keskenynek látom... 650mm... a mai világban?!
Szerencsére pillekönnyű Syncros szivacsmarkolatok óvják az izzadtságtól:
Erős túlzással, de úgy látszik, hogy a kormányhoz sikerült megfelelő kerékszettet is beszerezni - ez is EC70:
Volt némi bosszankodás, hogy ez "csak" a Trail verzió, ami szélesebb, meg nehezebb, mint az elitrészer kiadás, de végre és legalább van valami izgi alkatrész is a bicajon...
Nem maradt más hátra, mint az eleje, ahol - tanácsunkra - FOX villa helyezkedik, 100mm úttal, 15mm-es csőtengellyel, 3 állású CTD csillapítással, Kashima bevonatú becsúszókkal:
Oldalról ilyen 8800 grammos szerkentyű:
Kényelmes nyergében...
...sok kellemes kilométert, jó edzéseket és még jobb mezei bringázásokat, valamint kevés elázást kívánva: maradok tisztelettel!
Cső!